Thursday 5 May 2016

Irresponsible

Irresponsible atau dalam bahasa melayu nya bermaksud, tidak bertanggungjawab.

Ya, itu yang aku dapat hari ini. For me to acknowledge it by myself, it can be accepted in some way. But to hear it from other person, it hurts. It hurts really bad. Because it is true.

Bukan aku tak mengaku tu salah aku, tapi dengar dari orang lain dengan nada terus terang, mendatar dan tanpa reaksi muka. Entahla. Aku jadi blank. Dalam hati nak jerit dah, tapi otak blank, mata dah berkaca. Ego tinggi mungkin. Tapi aku tahu tu memang salah aku.

Aku tak reti cerita. Tapi aku tahu salah aku. Aku cuma doa dan harap Tuhan kuatkan aku. Hari hari aku mintak doa mintak Tuhan tolong aku. Bukan aku tak nak. Okey, ada masa memang aku sengaja buat salah tu.

Pokoknya aku nak cerita kat sini, remember guys, your irresponsible attitude will not just effect you. It will effect those people around you. Your family to be specific. Kholas.

Moga ada amal aku yang dikira baik oleh Tuhan. aamiinn.


ps: sekadar coretan.

No comments:

Post a Comment